torsdag, november 01, 2007

hemma idag

med alla mina barn.
Liten är ju hemma jämt, mellan har örininflammation och stora hade ont i huvudet i natt.
Vilket har satt igång pneumokockernojja i mig. Bara för att bvc-tanten pratade om det där nya vaccinet...

Kan andra föräldern vara hemma och VAB´a för nåt av de andra barnen när jag är hemma föräldraledig med Tage? Nån som vet?

En annan fråga:
Kan man baka bullar med jäst som legat i rumstemperatur i 8 timmar, men inlagd i kylen igen efter det?
Någon med husmorsskills, som vet?

Frågan är om jag måste masa mig iväg och köpa ny jäst. Tänkte vi skulle baka vetebullar idag när i är hemma allihopa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vilka svåra frågor du ställer!
Jag ANTAR att den andra föräldern kan vara hemma.. Eller det borde ju vara så. Eller?
Och jag hade satsat på en ny jäst. Det vore ju dumt om hela bulldegen ska gå åt pipan för den sakens skull..

Tjockalocka sa...

JA, den andre förälderna kan VAB:a på ett sjukt barn samtidigt som den ene är föräldraledig på ett annat.