måndag, november 26, 2007

wake-up!

Hittar en annons i elgigantens reklamblad.
Philips Wake-up light 1390kr, vakna i harmoni.

"Med Philips wake-up light vaknar du naturligt, pigg och redo att starta dagen, full av energi"
enligt Philips själva.

Halleluja!
Praise the lord!

Och.
Som om inte ljuset räckte, neeeej-nej, kära vänner!
Man kan få ljudet av fågelkvitter eller vågor som slår mot en strand.
Det ni!
Varför vakna "på fel sida" av att barnen bråkar och skriker om samma leksak, när man kan vakna till Philips wake-up light, full av energi?!
Detta måste vara alla föräldrars must-have!
Svaret på alla frågorna!
Årets julklapp kanske?!



ett nytt sätt att vakna!

6 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag fattar inte vad den gör. Är det ljud?

[attle] sa...

den lyser upp din morgon och låter som vågor eller fåglar.
Som en harmoniskt uppvaknande i naturen, eller nåt :-D

Anonym sa...

den börjar lysa svagt en halvtimme innan den börjar "låta" och ljuset blir starkare och starkare... Har jag hört. Den där har jag önskat mig länge men inte haft råd att köpa. =(

(Fast den finns för 990 kr på andra ställen, minns bara inte var just nu. Eller så höjer de priset till jul *s*)

Själv kör jag med timer på en lampa i fönstret. Det känns bättrre att vakan till den först och väckarklockan/mobilen sedan.

Kram,
anna

Anonym sa...

Hej!
En billigare variant är att köpa ett litet tält och ställa i trädgården. Då vaknar man oxå till fågelkvitter och soluppgång och myror i sovsäcken och annat trevligt.

Anonym sa...

Tror inte på det där.. Sen så måste ju alla i samma rum vilja vakna samtidigt oxå... =)

[attle] sa...

jag var kanske inte så tydlig.
Men jag var ironisk :-)