måndag, januari 28, 2008

eftermiddag

Tage somnade lite sent idag och jag ville att han skulle sova så länge det gick, så vi blev självklart sena till dagishämtningen kl.15. Nu får jag väl bannor imorgon av föreståndaren...
Blir glad när jag inser att de är ute. "Ja! Snabb hämtning, skitbra nu när jag är sen!"
När jag kommer fram ruttnar Love till på mig.
-Men mammaaa!!! Du kommer alltid för tidigt så jag hinner aldrig spela bandy juuu!!!
(Åååh, jag är så poppis!)
Elis frågar det han alltid frågar mig såfort jag kommer till dagis.
-Får vi spela datorspel när vi kommer hem?
(Ungen är besatt!)
Mitt standardsvar:
-Nej.
-Men åååh!!! Vi får ju aldrig spela datorspel!!!
Han besatt av det där förbannade dataspelet, eller tv-spelet eller kolla på film.
Sånt här provocerar mig nåt så fruktansvärt att jag vill genast packa ihop alla andra leksaker och ge dem till andra barn som faktiskt vill leka med dem.
Otacksamma ungar.

Det är mycket alltid och aldrig vad gäller mina beslut, tydligen.
Jag håller å andra sidan inte riktigt med...

2 kommentarer:

mallan marushka sa...

exakt!!!!

Fast jag kommer inte för tidigt länge.
Isadora följer med (fast hon är trött på dagis "halåhh, de ska bara leka och leka ju" min lilla tweenie ;)

OCh denna obsession för dataspel. "då tar jag era leksaker och ger dem till barn som vill ha dem"
"NÄÄÄÄÄÄÄÄÄEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJ"

Way to go you mother of the year!!!

[attle] sa...

mallan - hahaha!