söndag, januari 27, 2008

helgen

Tack för alla svar/kommentarer nedan!
Det var jätteskönt och mysigt att vara hemifrån lite. Gå på stan helt ostörda, shoppa, cafélunch, promenera, slappa i hotellsängen, 3-rättersmiddag och bio.
Sova ostört, inte vakna av att nån liten som ropar "-Klaaar!" från toaletten.

Jag har saknat just bio ganska mycket. Innan vi fick barn gick vi jämt på bio, ibland flera gånger i veckan. Så, vi tänkte bio, nu när vi kan gå.
Det var sjukt mycket folk som ville gå på bio igår kväll.
Vi hamnade framför 5 tjejer som satt och skrattade och fnittrade hela tiden. De hade satt sig fel så att folk som kom efter var tvunga att be dem flytta sig. Bredvid oss satt två par som pratade som om de satt hemma i soffan i vardagsrummet. Gick ut och kom tillbaka i omgångar. Förklarade filmen för varandra osv.

Alltså, det kostar ju ändå 90 kr/person att gå på bio. Är inte det ganska mycket pengar att bara slänga ut för sitta och snacka, gå och köpa mera snacks mitt i filmen och skratta bort?
Eller är det helt enkelt så att jag har blivit gammal och oförstående?!

Nåja.
Vi saknade även våra pojkar och det är faktiskt skönt att komma hem igen.
Borta bra, hemma bäst!

4 kommentarer:

mallan marushka sa...

lovely!
Det är ju sant det där med kossan och båset och ja man måste dra iväg för att sakna det där man gör varenda dag. Skönt att se att livet inte är helt illa iaf.
massor med kramar till er!!!!!!!!!!

(nej har fotfarande bara haft barnvakt en gång men det är skönt för mig att koma bort ibland själv ;)

Mitt liv -precis som på film sa...

Jag håller med! Borta bra men hemma bäst! :-) Vad är det för (ursäkta) idioter som beter sig precis som hemma i soffan?!?!?! Jag hade blivit galen och sagt till dem :-). När vi var och såg Arnhöll jag på att smacka till en kille som satt och kommenterade Arns utseende -Vilken potatisnäsa han har!. Ha! Den killen var nog bara avundsjuk :-). Han som spelar Arn är ju snygg! Inte filmstjärnesnygg, men oj vilken charm :-)

Yogamamma sa...

gud, det är precis därför jag inte gillar bio. Det är alltid någon som stör tycker jag. Kan lika gärna se filmen hemma, i lugn och ro, på storbildteven och popcorn.
Men mysigt att ni fick tid för varandra!

[attle] sa...

mallan - livet är långt ifrån illa :-D

mitt liv -... - Det blir film hemma i vår soffa framöver ;-D

yogamamma - jag insåg just det, jag saknar alltså inte bion så mycket numera :-)