torsdag, juli 31, 2008

tillbaka, del 2

Tillbaka på jobbet.
Det blev 2 lediga dagar till.
Men, de känns som en hel vecka, eller så.
Måndag kväll åkte vi till min syster och hennes familj och åt en god middag och drack en massa vin och Baileys, icke att förglömma. Alltid lika trevligt!
Nästa dag for vi till ett havsbad och var på stranden till eftermiddagen. Jätteskönt och mysigt.

Jag och alla mina killar åkte hem, packade upp, packade om, handlade lite mera vin m.m. och åkte ut till Sollenkroka där Herr Kaos, Annas man hämtade oss med båt.
Väl framme avnjöt vi bubbel, god mat och en massa vin ute på ön med Familjen Kaos.
Det dära massa vinet intogs efter barnnattning kan jag meddela, för besök på ön med mitt fotbollslag (som Fru Kaos så gärna kallar dem) och Familjen Kaos ungar är inte helt ofarligt. Fru Kaos var vänlig nog att visa alla stup, avsatser och andra farligheter där. Så det var lite jaga och passa, men det gick bra.
Hursom, blev det en väldigt trevlig kväll innan jag och stekarn lullade ner till gäststugan för några få timmars sömn.
Dagen därpå startades tidigt, som sig bör med småbarn, och med tunga huvuden. Efter lugn förmiddag blev det strand igen.
Och till tidiga kvällen fick vi båtskjuts tillbaka till bryggan.

Två minisemetrar på 2 dagar - inte illa! tycker jag.

Jag känner mig mycket nöjd! Toknöjd!
Nu ska jag bara jobba två dagar innan det är helg och ledigt igen och ytterligare en liten minisemester. Motala blir det då, och i goda vänners lag igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med mini-semestrar! =)

Kram,
AnnaSv

mallan marushka sa...

Rackarns trevligt!
Grattis till Motalas STÖRSTA kräfta!!!