tisdag, februari 03, 2009

förresten!

För någon vecka sedan var jag och en kompis på Lindex, strosade runt bland reakläderna. Hittade en jacka, skinnimitation, på barnavdelningen.
En snabbt ögonmått. Hmmm, den ser ganska stor ut. Slängde av mig kappan och provade. Jorå, mitt ögonmått är faktiskt väldigt bra. Jackan passade.
Rea och sedan procent på rean - väldigt trevligt pris.
Men, det mest häpnadsväckande.
Jag köpte en jacka på barnavdelningen - till mig!
Storlek 164 dessutom, inte ens 170. En väldigt spännande upplevelse för mig.
Delade glatt med mig av upplevelsen för tjejen i kassan. Hon var dock inte lika häpen och sa att hon ganska ofta köpte kläder på Barn. Jorå. Lätt för en liten speta att säga.
Jag är ingen liten speta. Jag är en redig tjej, modell större.


Fyndet! (bild från Lindex hemsida)

2 kommentarer:

Gäddan sa...

Snygg jacka!
Och tack för tipset om deras barnavdelning.

Lil'm sa...

Åh, äntligen någon mer som köper kläder på barnavdelningen! Det känns nästan lite syndigt och ofint att smyga runt där, så jag är mycket glad att jag inte är ensam ;)
Nu när jag tagit barnklädssteget har jag liksom svårt att hejda mig. Det blir liksom en extra shoppingkrydda, när alla vuxenavdelningar är avverkade så finns bonusen kvar :D