onsdag, augusti 20, 2008

warm cotton

Jag tränade på lunchen. Duschade och gjorde mig iordning. Hade glömt parfymen hemma. Så, jag tänkte att jag skulle vara lite smart och gick förbi Åhléns parfymavdelning och provar Warm Cotton från Clean som jag funderar på att köpa. Då kan jag känna och lukta lite på den idag. Jag har nämligen gjort slut på min Fresh Laundry, också Clean. Stor sorg. Jag har ju skrivit om den förr.
Nåja, tänkt och gjort.
Jag kommer upp på kontoret igen, käkar lite lunch. Hör hur en kollega blir alldeles till sig.
-Vad är det som luktar så gott? Har ni tvättat kläderna* i nåt speciellt?
Hon sniffar runt. Går iväg. Kommer tillbaka. Sniffar runt bort åt mitt håll.
-Det luktar mer här borta.
Sen kommer en till tjej.
-Men gud vad det luktar gott, vad är det som luktar så gott?
Jag börjar fundera. Känner själv att jag faktiskt luktar mycket. Luktar mycket gott.
Sträcker fram armen och frågar.
-Är det kanske jag...?
-Jaaaa!
-Jag vill vara nära dig hela daaan!
Warm Cotton går alltså hem på mitt jobb. Kollegorna är alldeles till sig. Det är trevligt.


Warm Cotton - doftar ljuvligt


(*kläder = julens kollektion hänger bredvid mig)

5 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Å! Det får blir nästa inköp! Jag har ju Shower Clean nu.

Fick du tillbaka tullavgiften från Strawberry? Jag har för mig att jag fick det när jag handlade därifrån (längesen). Annars åker jag ju utomeuropeiskt inom en inte alltför lång framtid, och är eligible för att handla taxfree på Kastrup... Beställningar kan eventuellt expedieras om plats finnes ;-).

[attle] sa...

Tjockalocka - Åh-åh-åh! Undrar vad den kan kosta där tro...? Jag vill definitivt ha en flaska Warm Cotton! Vi ses väl förresten nästa vecka om jag inte har helt fel? Då kan vi smida våra Cleana planer vidare?

Tjockalocka sa...

Jajjemen! Visst ses vi nästa vecka. Spännande.

Jag ska surfa lite ikväll om jag orkar och kolla - tror att Kastrup har taxfreebutiken på nätet nånstans. Om inte annat så finns parfymen säkert på flygplatsen i Tokyo också.

Anonym sa...

Hojta till om du hittar den billigt någonstans, tycker att den är liiiite väl dyr. *s*

Kram,
AnnaSv

[attle] sa...

linda - ja, det var lite snopet med tullavgifter, men, men. Det blev ganska billigt i allafall. Fint packat också ;-)

tjockalocka - Ja, spännande! Tokyo, fyfan vad kul! Jag är avundsjuk.

annasv - 434 kr på strawberrynet, fast då tillkommer 150 kr i tullavgifter, men i allafall billigare än på många andra ställen :-)