tisdag, februari 17, 2009

I´m going to China!

I mars förra året fixade jag mitt pass. Fixade det inför högskoleprovet.
Drev om att jag var en sån "globetrotter". Var hemma mina sista dagar som mammaledig. Helt annorlunda vardag mot idag.

I mars i år, åker jag till Kina!
Fatta. Till Kina!!!
Det ska bli helt sjukt intressant.
Jag blir borta i en vecka. En vecka fylld till bredden av aktivitet; Leverantörsvisiter, fabriksrundor, till och med lite runtresande i Kina. Intensivt som sjutton. Basen blir Shanghai.
En vecka, inte så lång tid för Kina.
En vecka, en evighet borta från min familj. T och barnen.

Imorse knåpade vi (jag och kollegan) ihop ett program och la fram det för vår chef.
Hon godkände och i slutet av dagen skickade vi en travelorder till Reseavdelningen.
Wohooo!

Jag ska få åka till Kina!

8 kommentarer:

Ting sa...

Gud vad kul!
Vilken upplevelse!

Kaos-Anna sa...

Åååååå vad roligt!

GRYMT!

Kaos-Anna sa...

...och då kan du VERKLIGEN använda dig av den härliga frasen "Tjing tjong kines - det var din fitta som fes!"

[attle] sa...

Ting - ja, jag tror att det blir grymt.

Fru Kaos - Jo, den frasen får jag säkert mycket användning av. Har du tullat på rosén eller? :-)

Anonym sa...

Shit vad kul! Vad avis jag blir...undrar när jag får åka till Kina med mitt jobb???

Krejms

Gäddan sa...

Jag var i Kina en gång, 1993 var det. Jag tror det runnit oändliga mängder av vatten under broarna sen dess, men det var ett otroligt mäktigt land. Muren, Himmelskafridens torg, Förbjudna staden, Minggravarna, Sommarpalatset... Åh ni ljuva minnen!

Trevlig resa!

Tjockalocka sa...

Härligt!!

Anonym sa...

Å shit va häftigt!!! Kina rules liksom. O shanghai är coolaste staden helt klart. Jag var ju i Kina i 3 veckor för 1 år sen. Nu blev jag jätteavundsjuk kände jag, får du inte plats med mig nånstans??